Mandalin ve Portakal Hasadı

Mart 3, 2009

583Bahçemizdeki turunçgil meyvelerinin çoğu 3 hafta önce toplandı, 6 ton mandalin kasalara dolup uzaklara gitti. Kalan 3-5 ağaç iyice kıymete bindi. Sabahları bu ağaçların mandalin ve portakallarını toplayıp kahvaltıda içmek için sıkıyoruz. Kalan turunçlar ağaçların en tepelerinde olduğu için uzak dallara ulaşana kadar tırmanmak gerekiyor. Neyse ki mandalin ve portakal ağaçları ne çok uzun ne de limon ağacı gibi dikenli, toplarken zorluk çıkmıyor. Ama toplama işine kesinlikle 2 kişi gerek çünkü ağacın tepesinde olanın kopardıklarını yukardan yerdeki sepetin içine atması bayağı mesele. Çoğu portakal mandalin sepetin kenarından sekip sağa sola yuvarlanıyor, yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi. Bu arada böyle dolu bir sepetten yaklaşık 2 litre portakal-mandalin suyu karışımı çıkarabilirsiniz.

3 Responses to “Mandalin ve Portakal Hasadı”

  1. Atilla Says:

    Selamlar,

    Fazla uzatmadan konuya girmek istiyorum; siteni tesadufen buldum. Ben Hollandada yasiyorum ve burda limon ve portakal ithal etmek istiyorum. Benim cok acele ogrenmek istedigim. Portakal ve limon hasat zamani ne zamandir? Musteriyi bagladim. Eger yardimci olabilirseniz Turkiyeye gelip bu urunleri almak istiyorum ilgilenen yetistiricilerden.

    Saygilar,

    Atilla Aydogdu
    cep: 0031641972609

  2. sineksekiz Says:

    Merhaba Atilla Bey,

    Size yardımcı olamayız, satıcı ya da üretici olmadığımız için ama Bodrum Turunçgil Üreticisi Birliği’ne bir danışabilirsiniz. E-mail adresleri bildiğimiz kadarıyla botubir@hotmail.com

  3. Atilla Says:

    tesekkur ederim!


Bir Cevap Yazın

