Kitap Yapma Zanaati Üzerine

Mayıs 13, 2009

140
Aylık kitap ve eleştiri dergisi Virgül‘ün bu ayki sayısında CODEX Kitap Fuarı ve kitap yapma zanaati üzerine yazdığım iki sayfalık bir yazı yer alıyor.  Dünyanın dört bir yanındaki atölyelerde elde kitap imal eden, geleneksel yöntemleri kullanarak baskılar yapan yayınevleri ve kitap yapmanın zanaatine dair bir metin kaleme almıştım, San Francisco’da düzenlenen fuardan döndükten hemen sonra. Motivasyonum Türkiye’de çoğu şeyde olduğu gibi kitap yapmanın da seri üretimle mümkün olan birşeye dönüşmüş olmasından duyduğum mutsuzluktu.  Virgül dergisi de bu Mayıs-Haziran sayısında bu konuya yer ayırmak istedi, ortaya bu yazı çıktı. Meramımı merak edenler olursa diye buradan haberini vermek istedim.
Bu arada dikkatinizi çekti mi bilmiyorum.. Bu yazıda yüklem çekimleri ilk defa birinci tekil şahısta. Biz yerine ben demekteyim. Bu yazıyı tek başıma yazdığım için.. Bu arada ben Sinek Sekiz genel yönetmeni, bostan müdiresi, defterci ve web günlüğü güncellemecisi İrem Çağıl. Tanıştığımıza memnun oldum.

2 Responses to “Kitap Yapma Zanaati Üzerine”

  1. surdurulebiliryasam Says:

    sevgili bostan mudirem,

    sen o resmi su bizim unlu nanelerin onunde mi cektin bakiyim?? alistin tabi naneleri fon olarak kullanmaya, gozumden kacmadi :)
    istanbuldan sevgiler,
    filiz

  2. sineksekiz Says:

    Evet aynen öyle,amma dikkatlisin!


Bir Cevap Yazın

