Bostan Çiçekleri Bunlar!

Mayıs 22, 2009

171
Bostanımızdaki sebzeler hızla büyüyor. Bir süredir akşamüstleri yağan yağmur bu süreci daha da hızlandırdı. Neredeyse her sabah uyanıp, bostan ziyaretine çıktığımızda kabakları en az birer santim daha uzamış buluyoruz. Sabahın en güzel anı da bu zamanlar oluyor! Doğanın bereketine, mucizesine yeni doğan günle tanıklık ediyoruz. Sonbahardan beridir yapmakta olduğumuz kompostun (ne olduğunu merak edenler ilgili yazılara bakabilir) da bu işte katkısı büyük. Yukarıdaki fotoğraf öğlen vakitlerinde çekildiği için kabak çiçeği kapalı. Ama bir de aşağıdakine bakın.
170
Bu da salatalıkların güzelim sarı çiçeği. Toprağa daha yakın ve gölgeli bir yerde olduğu için öğle güneşinden etkilenmiyor. Kabaklara göre daha yavaş büyüdüğünden hala salatalıklarını çıkarmış değil. Merakla bekliyoruz bakalım küçük salatalıklar ne zaman yaprakların arasından gözükmeye başlayacaklar..

One Response to “Bostan Çiçekleri Bunlar!”

  1. ilgigenc Says:

    iremçağıl
    benim de çileklerim çiçeklerini açtı döktü.. şimdi kızarmadan önce kendilerini şişiriyorlar. sana yollamak mümkün olmadı o fidelerden, artık önümüzdeki bahara ekersin bostanına.
    Pembe tomatlardan da iki tanesini yaşatmayı başardım. onlar da güneşin altında semiriyorlar, bu hafta derince bir saksıya geçirmek gerekiyor. yanlız burada gübre sıkıntısı çekiyorum. nereden bulunur bilmiyorum. evde kompost yapılır mı acaba diye merak ettim, ufak bi denemeye giriştim, ne olur bilemem.
    Limon ağacını da sakıya yerleştirip 1 hafta zaman verdim, sonra sağını solunu tamamen budadım. şimdi yapraklarını saldı iyice, bu sene değil belki ama seneye limonları da görürüm üstünde.
    Semizotları da bir kenarda boy veriyolar kendi hallerinde. Yoğurda bulanacakları gün yakındır.
    Ufacık balkonda bu kadar oluyor anca. Yolda bulduğum yanlız başına bir yavru ladin fidesi, ve uzakdoğudan buralara uzun bir yolculuk yapmış şaşkın bonsai de biyerlere sıkıştılar. Fesleğen ve sardunya ile takılıyorlar. Bir de uzaktan bunlara abilik yapan adını bilmediğim bir bitki var.. o da evin bizden önceki sahiplerinden heralde. kurumak üzereyken operatör doktor ilgi genç tarafından kökleri ve dalları budanıp toprağı değiştirilmek suretiyle aramıza döndürülmüştür.
    istanbuldan oldukça sıkıldım ayrıca, ne yapsam ne etsem diye düşünüyorum. Bir yandan ceren varken hop diye kafama esip çekip gidemiyorum.
    Faruk tan bir haber aldım, fantastik animasyonlu filan bi filmde çalışmak üzere los encılıs a çağırıyor. İhtimaller dahiline aldım, detayları öğrenince karar verilecek.
    Şimdilik,
    sevgiler saygılar.


Bir Cevap Yazın

