Eda’nın Pembe Domatesleri

Eylül 14, 2009

320
Bu fotoğrafı arkadaşımız Eda gönderdi. Vakti zamanında bize uğradığında bostandaki fideleri gösterip, pembe domatesin lezzetini anlata anlata bitirememiştik.  Sonra Eda İstanbul’a döndü,  gözü pazarlarda pembe domatesleri arar oldu. Bir gün annesi, Gebze’nin Balçık Köyü’nde yaşayan arkadaşına gidip, bahçesindeki pembe domatesleri görüp, kapıp Eda’ya getirince de muradına erdi, yemelere doyamadı, sonra da fotoğrafları çekip bize yolladı.
Daha önce birçok kez  bu evladiyelik tohumlardan yetişme domateslerden ve onları evlerinin bahçesinde, balkonlarındaki saksılarda yaşatmaya çalışanlardan bahsetmiştik. Ama nedir, ne değildir, renginin pembe olması neyi değiştirir, nesi bu kadar şahanedir? diyenler için bir kez daha, bizim de üyesi olduğumuz pembe domates ağının web sayfasının ekleyelim: http://pembedomates.org/

5 Responses to “Eda’nın Pembe Domatesleri”

  1. eda Says:

    Evet, evet! Eda yemelere doyamadı. Bu pembe domates denen ne menem bir şeydir! Ağızda eriyor vallaha! Her dünyalıya önerir, mevsiminde Tuzla’nın Pazar pazarında satıldığını tespit ettiğimi de bilgilere sunarım!

  2. nalan cantav Says:

    hatta kızıltoprakta bir manavda bulmak bile mümkün.
    dünya küçük :)

  3. eda Says:

    Kızıltoprakta hangi manavda? Oraya yakın oturanlara haber vermek gerek o zaman!

  4. nalan cantav Says:

    akşama yazıyorum o zaman, eve gideyim de buzdolabındaki magnete bakayım :)
    geçen gün şeftali de aldım. inanılmaz 50 kuruşa, aynı çocukluğumdaki gibi dirseklerime kadar akıta akıta keyifle yedim :)

  5. nalan cantav Says:

    Kızıltoprak istasyon caddesine çok yakın, Melahat Şefizade İlköğretim Okulu kapısının açıldığı sokakta bir manav burası. Bu akşam gittim,incir de domates bitmişti. Yarın yani çarşamba günü yetiştirdikleri yerden gelecekmiş, o yüzden bana elinde kalanlardan vermedi. Zaten dükkanda 1 kilo bile domates kalmamış:)
    Gelen herkes kendi yetiştirdiklerini getirdiklerini biliyor, manav halden mal satın alıp onu satmıyor. Bu sebeple desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.
    Telefon numaraları : 0 216 347 25 87 ve 0 216 345 75 97.
    Bana meyva olarak incir de vermedi, onun yerine erik aldım :)


Bir Cevap Yazın

