>> kampanya: YEREL Tohumlarınıza Sahip Çıkın!

Kasım 4, 2009

392
391
390
389
388
387
GENETİĞİYLE OYNANMAMIŞ, YAŞADIĞI YERE EN İYİ UYUMU SAĞLAMIŞ VE BİR EKOSİSTEMİN PARÇASI OLAN  YEREL VE DOĞAL BİTKİLERİN TOHUMLARINI TOPLAYIN , SAKLAYIN VE EKİM ZAMANI GELDİĞİNDE YENİDEN TOPRAKLA BULUŞTURUN. GDO’LARA İNAT YEREL TOHUMLARINIZI SAHİPLENİN!

Yukarıdaki logoyu alıp kullanabilirsiniz; bloglarınıza ekleyip, facebook resmi yapmak serbest, ne kadar dolaşımda olursa o kadar iyi aslına bakarsanız.
Tohum pakedi için ihtiyacınız olan şablon ise sağ kolondaki “Alın-Kullanın-Yayın” albümünde. Oldukça kolay olan yapılışı ise şöyle:

Şablonu bastırın (A4 boyutundaki bir sayfaya iki adet şablon sığıyor)
En dıştaki çizgileri takip ederek kesin, noktalı kısımlardan katlayın ve alt kısmını zımbalayın. İçine şahane tohumlarınızı koyduktan sonra bitkinin adını ve kaynağını yazmayı unutmayın.

* burçe beril tuzcu’ya bize ilham verdiği için teşekkür etmek isteriz.

16 Responses to “>> kampanya: YEREL Tohumlarınıza Sahip Çıkın!”


  1. […] Hamiş 3: İşte GDO karşıtı güzel bir eylem: Yerel Tohumlarınıza Sahip Çıkın! […]

  2. tijen Says:

    Çok sevimli bir logo ve harika bir eylem. Ben de yazın bizim Fatma’yla Burhan’ın kavunlarının çekirdeklerinden kurutmuştum. Çok yok elimde ama ondan dağıtabilirim!

  3. burçe beril Says:

    Biz ne yazıkki bu sene tohum işini geçe bırakıp sonra da yağmurun azizliğine uğrayanlardanız.Sevgili Tijen,ben dağıtabileceğiniz tohumlara talibim.En kısa zamanda bahçe komşularımızla iletişime geçip,aynı tohumu kullanarak yetiştirdiğimiz sebzelerin tohumlarından isteyeceğim.Dikenli salatalık dediğim karadeniz’den gelme salatalık tohumunu edinebilirsem ben de paylaşabilirim isteyenlerle.

  4. aslı Says:

    ne yazık ki üretim yapacak ufacık bir yerim olmasa da
    logo yu bloguma taşıyarak,paylaşarak
    haber ederek destek olmak istedim sizlere
    sevgiyle


  5. Sevgili Irem,
    Muhtesem bir logo, ellerinize, akliniza saglik, hemen zarf uretimine gecip elimdeki birkac tohumu koyarak ise baslayacagim. Logonuzu bloguma koymak boynumun borcu olsun. Kirsalda yasayanlara bir uyari, tohumlari zarflara koymak yetmiyor, fare ve her turlu hasereden korumak icin seffaf plastik kilitli kutulardan da edinin. Sevgiyle, Fusun

  6. sineksekiz Says:

    Herkese teşekkür ederiz, paketleriniz tohumlarla dolsun taşsın, masallardaki gibi sihirli bereketi hiç bitmesin :)
    Bu arada kampanyamızı Ayzen Atalay Hanım NTV Yeşil Haber’e aktardı. Aşağıda linki:
    http://www.ntvmsnbc.com/id/25019979/

  7. NzN Says:

    Merhaba,
    Logo, eylem her şey harika görünüyor.Ben de yazın evde yediğimiz erikti, kirazdı artık ne meyve olursa onların çekirdeklerini kurutup bahçeye bi yerlere atıyordum. Kendi bahçem yok malesef denk gelen ilk bahçe dolayısı ile :)
    Fakat sonradan fark ettim ki bu GDO( ki bu olay bizim hayatımızda son 2 yıldır var , son haberlerle bi anda celallenenlerden değiliz ailecek) olayı ile oradan buradan aldığımız meyvaların da oynanmamış ya da organik oldugundan emin değilim.Korktum açıkçası ve durdum.
    Şimdi bunu görünce içimde bi şeyler hareketlendi bi anda.
    Uzun lafın kısası şudur; Ben bu eylemi bloguma taşımak,üstüne de yazmak istiyorum.Fakat bu tohumları nerelerden ve ne mantıkta toplamak gerekiyor gibi biraz daha detay alabilirsem ortak hareket etmiş olalım.Sizin eylemin dışına taşımış olmak istemem olayı.

    Teşekkürler&Sevgiler


  8. […] GDO’lara inat yerel tohumlarımızı koruyalım ve onları toprakla buluşturalım.https://sineksekiz.wordpress.com/2009/11/04/yerel-tohumlariniza-sahip-cikin/ 0 people like this post. Like  Share this on FacebookAdd this to Google […]

  9. kedi Says:

    Ellerinize yüreğinize sağlık, ben de kendi bloğuma taşıyorum! Biz Arap Emirlikleri’ndeyiz ama doğal tohumla bahçede hurma ağacımız var şimdi. Hurmanın kendi çekirdeğinden, her baktığımızda inanamıyoruz hala.

  10. sineksekiz Says:

    Kampanyaya desteğiniz için çok teşekkürler :)
    Yediğimiz çok lezzetli bir hurmanın çekirdeğini saklayıp, baharda bakalım neler olucak diyerek saksıya diktiğimizi hatırlıyoruz geçen sene. Lakin hiç gelişme göstermemişti bizimki belki tohumdan, belki yanlış zamanda diktiğimizden. Siz nasıl yaptınız acaba? Hazır sizi bulmuşken soralım dedik, sevgiler..


  11. GDO’lara inat yerel tohumlarımızı koruyalım ve onları toprakla buluşturalım

  12. mustafa kemal ceylan Says:

    selamlar başarılar

  13. Canan Says:

    Logo ve küçük paketçiklerin tasarımını çok beğendim,fikrinize ,ellerinize, sağlık, kullanım izni için de ayrıca teşekkürler.

    Selamlar

  14. koyunolmakistemeyeninsan Says:

    çok güzel bir fikir ve hareket teşekkürler ben de katılmak istiyorum.

  15. ayse yilmaz Says:

    zamani gelince ben de ekmek icin tohum alabilir miyim acaba?

    sevgiler, harika bisey yapiyorsunuz.

    ayse


Bir Yanıt Bırakın

