Kopenhag’da İklim Zirvesi Açılış Günü

Aralık 9, 2009

Söz yine Deniz Dinçel’de. Dün göndermiş olduğu maili Türkçe’leştirip paylaşıyoruz:

Pekala, bugün nereden başlayacağımı ve işleri nasıl toparlayacağımı bilmiyorum. İlham verici çok fazla olay oldu, iki email yazmak gerekebilir!!! Belki Klima Forum’da dün gerçekleşen açılış seremonisiyle başlayabilirim.
Dün Klima Forum’un açılışından bahsetmiştim. Açılış çok etkileyiciydi. Açılış konuşmalarından sonra da bir buz konseri vardı! Büyük buz kütlelerini kulanan bir grup insan müzik yapıyordu. İlk başta ilginç bir fikir gözükse de çok özel olduğunu düşünmemiştim. Fakat zaman geçince yanıldığımı anladım! Konser devam ederken buzlar da erimeye başladı! Önce küçük su damlarını duymaya ve görmeye başladık, sonra küçük buz parçaları kırılıp düşmeye başladı, en sonunda koca buz kütleleri parçalandı ve bütün bunlar müzik devam ederken sahnede oluyordu ve herşey çok şahaneydi. Çok zekice bir kompozisyondu!!! Ne yazık ki çok karanlık olduğu için güzel fotoğraflar çekemedim!
Bunlar dünkü  olaylardı. Bugün ise, sabah Christiania’daki İklim Değişikliği Zirvesi’nde, akşam da büyük salondaki Klima Forum’daydım.
Sabah İklim Değişikliği Zirvesi’ndeki çadırımızda neler oldu? Bugünün konusu “İnsanlar ve Para – Yerel Bir Değişime Doğru” idi. Çok iyi konuşmacıları ve zihin açıcı konuşmaları dinleme fırsatım oldu. En etkileyici olanlardan birisi Dr. Ross Jackson’un Danimarka’daki Gaia Trust hakkındaki konuşmasıydı. Ross Jackson’u fotoğrafta görebilirsiniz. Kendisi bir ekonomist, Küresel Ekoköyler Ağı’nın kurucularından, Gaia Trust’ın kurucusu, EDE-Gaia Education’da eğitmen ve Gaia Education’un yönetim kurulunda. Daha fazla bilgi edinmek isterseniz google’dan Ross Jackson diye arayabilirsiniz. Söylediklerini özetle bile olsa burada yazmak uzun zaman alır ama temel olarak Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği, Dünya Ticaret Örgütü, Uluslararası Para Fonu gibi kurumların neden iklim adına veya daha sağlıklı bir dünya için çaba göstermeyeceğini anlattı. Çünkü dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için yapılması gerekenlerin siyasette bir yeri yoktu! Nasıl ilerlenebileceği hakkında da bazı önerileri oldu. Yaptığı konuşmanın kayıtlarını bulmaya çalışıyorum. Ross Jackson aynı zamanda bir kitap da yazıyor ve önümüzdeki yılın ilk yarısında kitap yayınlanmış olacak.
Bence bugünün en çarpıcı ifadesi Ekoloji Ekonomisi ve Etiği Merkezi’nde profesör olan Ove Jakobsen’den geldi. Konuşmasının bir bölümünde “Sadece kârlı olduğu için, Norveç’te tutulan balığın işlenmek üzere Çin’e gönderildiğinden ve oradan da yenmek üzere tekrar Norveç’e gönderildiğinden” bahsetti.
Haydi…ne yapmalı…bunaltıcı!!! Bunu duyduğumda çok bunaldım ve acı hissettim!
Ve günün cenazesi: “Ekonomik Büyüme”.

Sevgiler,Deniz.

Bir Cevap Yazın

