İklim Zirvesi; Onuncu ve Son Gün

Aralık 14, 2009

Dün Kopenhag’dan son e-postam dedim ama yaşam sürprizlerle dolu ve buradan bir e-posta daha yazıyorum. Uçakta fazla rezervasyon yapılmış, bu yüzden hala Kopenhag’dayım, havaalanında oturmuş bir sonraki uçağı bekliyorum. Sizinle paylaşmak istediğim ama toplantıların temposundan bir türlü fırsat bulamadığım bir şey vardı. O da Danimarka’da kaldığım yerdi. Bu günler boyunca Kopenhag’ın dışındaki Munksogaard ekoköyünde kaldım. Ne yazık ki hiç fotoğraf yok çünkü buradan çıktığımda da geri döndüğümde de hava hep karanlık oluyordu. Burada günler çok kısa!
Ekoköyde beni çok iyi ağırladılar. Burası aslında sonradan ekoköy olmuş  bir ortak konut projesi. Bu ekolojik ve ortak konut topluluğunda 150 yetişkin ve 100 çocuk bir arada yaşıyor. Topluluklarını iki değer üzerine kurmuşlar: Çevresel sürdürülebilirlik ve topluluk ruhu. Daha fazla bilgi edinmek isterseniz internet adresleri http://www.munkesoegaard.dk
Cumartesi günkü  gösterinin daha çok fotoğrafı konusunda birçok istek aldım. Ayrıca bu olayın medyada insanlar camları kırıyormuş, etrafa zarar veriyormuş  gibi gösterildiğini duydum. Ben böylebir şeye şahit olmadım. Gördüğüm tek şey 100 bine yakın insanın barış içinde ve eğlenerek bir arada yürüdüğüydü. Gösteriden bir fotoğrafı ekliyorum. 
Sevgiler, Deniz.

One Response to “İklim Zirvesi; Onuncu ve Son Gün”

  1. beril Says:

    küçük bir düzeltme; sözü edilen köyün web adresi http://www.munksoegaard.dk olması lazım. sevgiler!


Bir Cevap Yazın

