Doğal Bulaşık Süngeri ‘Yetiştirmek’: Lif Kabağı

Ağustos 30, 2010

Lif kabağının 2 faydalı kullanım şekli var;  bulaşık teli veya banyo kesesi olabiliyor.
Plastik bulaşık süngerleri kullanmayı sevmiyoruz çünkü  hem çabuk eskiyorlar hem de doğada çözünmeyen nesneler ayrıca dokunduğunuzda hissettiğiniz o plastik doku da cabası. Halbuki lif kabağı tamamen doğal, mis kokulu yaşayan şahane bir canlı. Büyüdüğünü izlemek, meyvesini kullanmak ve tohumlarını almak, hepsi ayrı bir zevk. Lif kabağı yetiştirmek ise çok kolay!
Bahar sonu bostanda köşe bir noktaya, toprağın hemen altına tohumu koyun. Suyunda cimrilik yapmayın, tüm kabaklar gibi suyu pek sever. Büyüsün, gelişsin, mümkünse yanında sağlam bir dostu olsun çünkü lif kabağı akrabası su kabağı gibi sarınıcı bir bitki ve bir  yere tutunup onun etrafında, ona sarıla sarıla büyümeyi istiyor. Yaz sonuna doğru meyvesini verecek. Ama büyüyen kabağı hemen koparmamak, bitkinin üzerinde kurumasına izin vermeya dikkat etmeniz gerekiyor.
Kuru kabağın üzerine hafifçe bastırarak kuru dış kabuğunun aynı bir yumurta gibi çatlayıp soyulmasını sağlayabilirsiniz. Soyarken içinden çıkan tohumları bir sonraki ekim için saklamayı unutmayın. Bir de lifinizi ilk kullanımda sıcak suya tutun ki dayanıklılığı artsın.
Merak edip de denemek isteyenler olursa aklınızda olsun, organik tohumlarımızı paylaşabiliriz. Tabii ekim için bir dahaki baharı beklemeniz gerekecek : )

19 Responses to “Doğal Bulaşık Süngeri ‘Yetiştirmek’: Lif Kabağı”

  1. KAMELYA Says:

    ayrıca çekirdekleri şeker hastalarına öneriliyor

  2. elif Says:

    cok guzel buyumus…
    hic korpelerinden yemek yaptiniz mi? bize Filipin’li bir arkadas yesil kucuk lif kabagi yollamis da yemek yapmamiz icin. Soyle bir tarif buldum:
    http://sallyreceipe.blogspot.com/2009/11/luffa-squash-with-mushrooms-spring.html
    Acaba Turkiye’ye ozgu lif kabagi tarifleri var mi?

  3. surdurulebiliryasam Says:

    resimlere bayıldımmm! :)
    filiz

  4. ozgen Says:

    selam irem, lif kabağına bayıldım, tohumlardan bana da verebilirseniz çok sevinirim.

    teşekkürler.

  5. sineksekiz Says:

    merhaba elif, lif kabaginin yemeginin yapildigini duymamistik ama tohumlanip kartlasmamis hali eminiz diger kabaklar gibi lezzetlidir.
    tarif var midir diye soyle bir arastirdik ama pek bir sey bulamadik. bir dahaki ekimde korpeleri deneyelim bakalim…

    sevgili ozgen, tohumlarimizdan elbette verebiliriz. ama bir sureligine istanbul’dayiz, bodrum’a donunce tohumluktan sana da gonderebiliriz.
    hatirlamamiz icin bize adresini de iceren bir mail atabilir misin?
    info@sineksekiz.com

  6. Gaye Says:

    Merhaba,
    Tohumlardan bana da göndermeniz mümkün mü acaba? Seneye bahçeme ekmek istiyorum. Teşekkürler, sevgiler…

  7. sineksekiz Says:

    Göndeririz tabi ama adresinizi bilmiyoruz…
    bize bir mail atıverin.

  8. ozlem Says:

    Super super super! Gercekten cok guzel. Bayramda Balikliova tarafinda yazlik bir siteye gittigimizde yemyesil sukabaklarini gorup hayran kalmistim. O nasil bir guzelliktir oyle.Acikcasi bu lif kabaklari da cok etkileyici. Keske bu tohumlardan bana da gonderebilseniz. Cok sevinirdim ;))
    Sevgiyle kalin

  9. aslı Says:

    merhaba,
    lif kabağı saksıda yetişir mi eğer yetişirse ve sizin için uygunsa bana da tohumlarınızdan gönderebilirmisiniz
    sevgiler…

  10. damla Says:

    bugun Ankara’da Kuzgun sokak no:63’deki Hatay baharatcisindan bu liflerden aldim. Kocaman komik bir yaratik! Mutfak tezgahinda yatiyor su an kendisi

  11. ahmet candan Says:

    Merhaba,
    Tohumlardan bana da göndermeniz mümkün mü acaba? Seneye bahçeme ekmek istiyorum. İstanbul’da bulamadım bir türlü. Şimdiden Teşekkürler, saygılar…

  12. berna Says:

    slm
    bende eğer elinizde varsa tohumlardan istiyorum.şimdiden teşekkürler

  13. sineksekiz Says:

    Merhaba Ahmet Bey,

    Lif kabağı tohumlarımızdan size de göndeririz elbette.
    Adresinizi info@sineksekiz.com a iletebilir misiniz?

  14. kucukevim Says:

    Irem’cim, bu bilgi ve yönlendirme için teşekkürler. elinizde tohum kaldı ise bize de 1-2 tane ayır mısınız?

  15. cemal çakar Says:

    eğer varsa lif kabağı tohumlarınızdan bir kaçtane alabilirmiyim veya tohum bulmama yardım edermisiniz

  16. ayse Says:

    Selamlar.. Ellerinize saglık. Kitaplarımı ( herkese dagıtmak icin beşer beşer alındı) aldım heyecanla bekliyorum. hayırlar olsun kolay gelsin.

    Ben de kabak tohumlarınızdan isterim cok gec olmadı ise. eger sizde yoksa bulabilecegim birilerine yonlendirirseniz cok sevinirim

    sevgiyle

  17. mkeremk Says:

    eğer varsa lif kabağı tohumlarınız dan bize de yollayabilir misiniz? yada bulmama yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum şimdiden teşekkürler…

  18. celal günay Says:

    saksıya diktim bahar gelmeden evin içinde lif kabağı yetiştirecem. Adanada olanlara gönderebilirim.

  19. bures_mi Says:

    yazınızı ancak şimdi görebildim.Hala tohumlar için geç değilse gelecek yıl ekebilmem için isteyebilir miyim? ya da sizden olmasa dahi tohumlarını nasıl edinebilirim.Yardımcı olursanız sevinirim


Bir Cevap Yazın

