İlk Kitabımızın Kapağını Nasıl Yaptık-2

Eylül 26, 2010

Ve çizmeye başladık diyeceğim ama aslında çoğul bir eylem değil bu. Blogda kullandığımız yüklemler, birçok işi birden fazla kişi beraberce yaptığımız için ‘biz’e göre çekimli. Ama çizim işi böyle değil; bir kişinin elindeki bir kalemle olup bitiyor. O yüzden doğru cümle şöyle: Ve EKOLOJİ’nin kapak ilüstrasyonu için çizmeye başladım; bir pazar günü, Cihangir’de, güneş alan bir evin aydınlık masasında. Camdan bir kalem ve mürekkeple. Günlerdir EKOLOJİ’nin düzeltisiyle yatıp kalktığım için zihnim halihazırda o dünyanın içindeydi. Ve şöyle bir şey hayal ettim:
İçiçe geçmiş bir organizma; yapraklı, dallı, tomurcuklu. Herşey bir kaynaktan fışkırmış, katmanlı bir topraktan mesela. Toprağın katmanlarının arasından suyla, minerallerle beraber kökler de sızmış, uzamış.
Böyle bir şey gibi mesela. Tabii bu gördüğünüz çizimler, ilk çizimin rafine edilmiş hali. Orijinal versiyon, eskiz defterinde, mürekkepli haliyle duruyor. O elde yaptığım çizimi tarayıp bilgisayara aktardım sonra vektöriyel bir programda üzerinden geçtim, çizgileri ve alanları belirledim.

En son renkler girdi devreye. Yeşilin açık ve koyu tonlarıyla çizime biraz boyut kattım. Ve sonra da alıp kapağa yerleştirdim. Sonuç aşağıda gördüğünüz gibi. (Bilgisayar ekranı renk konusunda güvenilir bir mecra olmayabiliyor, ekran kalibrasyonunuz doğru değilse. Renkler garip gözüküyorsa sebebi bu olabilir) Ha bir de, nasıl bulduğunuzu söylerseniz seviniriz, baskıya girmeden, biraz giderayak da olsa fikrinizi almak isteriz.

15 Responses to “İlk Kitabımızın Kapağını Nasıl Yaptık-2”

  1. izzettutuncu Says:

    cok güzel olmuş. cok sevdim.hep birlikte calısınca iyi şeyler ortaya cıkıyor. ellerinize saglık. izzet

  2. abirand Says:

    muttis!

  3. nihan Says:

    çok güzel olmuş.daha ne olsun;))ellere sağlık.

  4. ışıl Says:

    ellerinize sağlık!:)

  5. ilgi Says:

    beğeniden e öte mutluluk hissettim beav

  6. mykuuu Says:

    çok güzel olmuş..ben sevdim …ellerine sağlık :)

  7. aslı Says:

    Çok güzel çok! içerdiği fikir ve sunduğu görsellikle bütün bir güzellik olmuş. En kısa zamanda sayfalarını karıştırmayı hayal ediyorum :)

  8. dudumaya Says:

    çok güzel. konuşulan şeyler birer birer canlanıyoruuuu :)

  9. fatoş Says:

    çok çok güzel görünüyor. ilgi’nin söylediğine tamamen katılıyorum :)) ellerinize sağlık!


  10. Çok güzel olmuş, çok beğendim. Ellerinize sağlık.

  11. yaşın Says:

    Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.Ne zaman baskıdan çıkacak?

  12. damla Says:

    Cok begendim. (ustelik gorsel isleri sonsuz elestirme aliskanligima ragmen -tamam bitmis iste diyebiliyorum gonul rahatligiyla).

    Ali hocanin bahsettigi “besin ormani” kavramini hatirlatti bana, fistiklar, böğürtlenler, incirler…
    :)
    ellerinize saglik

  13. beste Says:

    bende cok begendim, cok guzel olmus topraktan fiskiran dunya cok hos ozellile yaratim surecini yansitmaniz o heyecani biraz paylasmami sagladi tesekkurler:)

  14. kucukevim Says:

    HayAllahım nasıl güzel bir şey. Üstelik de çizim sürecini anlatmana bayıldım. Hep merak ederim bu bitmiş yaratımların süreçlerini… Eline diline sağlık.

  15. ezgix Says:

    çok beğeniyorum, durup durup baktıkça daha da çok beğeniyorum, en çok kitabı elime alınca beğenicem bence:P


Bir Cevap Yazın

